onsdag 1 september 2010

Äntligen tränar jag!

Nu är det höst och jag har äntligen kommit igång med min träning och jag känner mig supertaggad. Igår var jag ute och sprang och det blev ca 6km. GPS- och pulsklockan dog efter halva tiden (heja att jag kommer ihåg att ladda den!) men jag sprang på och det kändes så himla bra. När jag väl kom hem så gjorde jag styrkeövningar och hoppas att träningvärken ska smyga sig på snart. Annars har jag väl inte tagit i ordentligt, eller hur?

Tanken är att träningen ska se ut ungefär så här under en vanlig vecka:

Måndag - Kleinteknik-klass
Tisdag - Löpning enligt träningsprogram från marathon.se
Onsdag - Skivstång på Friskis
Torsdag - Löpning enligt träningsprogram från marathon.se
Fredag - Cirkelfys på Friskis
Lördag - Vilodag
Söndag - Löpning enligt träningsprogram från marathon.se

Förutom det här kommer jag att cykla till jobbet de dagar jag inte har löpträning. Lyckas jag hålla det här så kommer jag att vara en riktig beach babe till sommaren 2011.

Har ni dragit igång träning nu i höst? Och har ni provat nåt nytt och kul?

5 kommentarer:

  1. Ja jävlar i havet! Inget dåligt schema du. Älskar bilden. Lycka till med träningen!

    SvaraRadera
  2. Sanni: Ja, det är tufft. Men jag har ju all tid i världen till att träna. :) Och delmål på vägen också. Så det ska nog gå.

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt att du kommit igång. Själv längtar jag tills jag kan börja träna igen även om det bara blir mamma/babygympa till en början. Jag håller till godo med dagliga promenader tills vidare.

    kram

    SvaraRadera
  4. jag skulle börjat denna veckan men är naturligtvis förkyld och klarar knappt att cykla till jobbet... så trist! Men nästa vecka hoppas jag att det kan dra igång! Kram

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är! Önskar att jag hade den viljan också....Kram

    SvaraRadera