måndag 5 april 2010

En annandag påsk inomhus

Vilken chock det var att vakna imorse och se snön som vräkte ner - vad hände med våren?

Efter en morgonpromenad med Elton som innefattade bl a att jaga bort fåglarna som fanns vid fågelbordet i parken, jaga snöbollar samt att äta snö (Elton, inte jag) så var vi genomvåta och traskade hem igen. Mr S hade förberett frukost och vi mumsade glatt i oss resten av de karelska pirogerna.

Sen landade jag i soffan och började surfa på vårskor och min inspiration idag är underbara Malenami. Hon har alltid så grymt snygga heels så jag tänkte att om hon kan så kan jag också. Så jag började spana på lite högklackade raringar till sommaren. Snöade in på Brandos och hittade dessa söta skor med twist och dem bara älskar jag. Tänk en vit luftig tunika, jeansleggnings, dessa skor och sedan andra accessoarer som tar upp den fina färgen. Låter som en winner tycker jag. Vad tycker ni?
PS: TACK för alla goa kommentarer till förra inlägget! Jag har helt enkelt inte haft tid att svara på alla utan tar chansen att tacka på det här viset. Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Såg just några nedrans små flingor i luften här också. Va?Va! Fast det verkar inte bli nåt. Och tur är det för gät har all snö varit borta ett tag nu och det är ljuvligt. Såg i min mammas rabatt häromdan att det blommade iris där. Fantastiskt! Nej, ingen mer snö nu tack!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nena: Håller tummarna för att ni slipper slasket! Det låter mycket trevligare att njuta av våririsar än att svära över snö i april. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja snö är ju ganska långt uifrån de fina bilder du visade igår. Så otroligt söt Elton är!!! Man blir helt glad av att se honom på bilderna. Hoppas ni blir av med snöeländet snart! Här i Skåne är det mest regn. Inte så kul det heller men snö är värre...
    Skorna är riktigt riktigt coola!!! Underbar färg! Man bara önskar att man kunde gå i högklackat när man ser dem. Jag gick ofta i höga klackar förr men kom av mig någonstans på vägen. Försöker öva upp den konsten lite nu igen.
    Kram!!!

    SvaraRadera