fredag 2 april 2010

Morgonpromenad på långfredagen

Imorse vaknade vi upp och kände oss pigga och vädret ute är underbart. Vi bestämde oss för att ta en promenad på en gång, alla tre tillsammans. Vi gick vår vanliga runda runt Stadsgårdskajen och till Danvikstull. Den som är skarpögd kan se att jag har ännu en ny kappa. :D


Elton njuter till fullo av de här promenaderna när han får springa fritt och verkligen ta ut stegen.
Det finns många fina vyer längs den här promenaden. Här syns Danvikstullbron och Globen bortom den. Längs den här kanalen brukar vi komma om somararna när vi seglar ut från Mälaren. Många gånger har vi drömt om att bo här och nu gör vi det. Helt fantastiskt!

Vi bor verkligen på en underbar plats. Här är vår gata med vårt hus längst upp till höger. Visst är de röda små trähusen husen underbara?

Nu ska vi äta frukost - karelska piroger som min man bakat och sen åker vi till Västerås.
Glad påsk till er alla!

11 kommentarer:

  1. Ohh vad härligt! Här har vi lite muligt och grått. Men kan nästan känna den friska luften och "lukten" när jag ser dina bilder! Glad påsk gumman!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder. Själv är jag nyss uppstigen dock! Ser lite mulet och fuktigt ut, solen kämpar för att ta sig igenom. men jag borde ut och röra på mig. Vi håller ju som bäst på att planera hundköp och det är faktiskt något jag ser fram emot- att verkligen komma ut på dagarna. För jag älskar att promenera och är expert på att förhala det och aldrig komma till skott.
    Kappan sitter som en smäck - vilken häftig kappgarderob du har nu - ursnygga mosdeller, jätteläckra färger!
    Kram

    SvaraRadera
  3. vilken underbar promenad! Och pirogerna låter mumsiga! Hoppas ni får en skön påsk! KRAM

    SvaraRadera
  4. Trevlig promis. Kappan är superfin på dig :-) Trevlig Påsk. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig runda. Ser supermysigt ut där ni bor.
    Glad påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vackra vyer ni har på promenaden!! Ha en riktigt mysig påsk!!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Glad Påsk! Härliga våriga bilder. Här är alldeles för mycket snö kvar:(
    Kram!

    SvaraRadera
  8. ah.....så du blev också grön till sist. Är det samma som dr molly? Den är fin!
    Glad påsk till dig!
    Kramar
    Mia

    SvaraRadera
  9. Härlig morgonrunda! Kappan är superfin. Tror du att du kan ta med "du vet vad" på tisdag så kanske jag kan snabbprova den?

    påskkramar från norr
    /Petra

    SvaraRadera
  10. VA? åkte genom V-ås två ggr idag men såg inte till dig! Surt sa räven men stor chans liksom. SNYGG kappa! ALLA har den utom jag tror jag......*mutter*

    Fint du bor hördu, akta så jag inte våldgästar.
    ;-)
    KRaaam

    SvaraRadera
  11. Sicken underbar vår-promenad! Söt liten tufs Elton ni har! :)

    Stockholm är otroligt vackert och visst är det häftigt att bo så nära dessa promenadstråk, gator etc! :)

    (PS ...Urläcker kappa...mer bilder!!!)

    Kram på dig fina Erika!

    SvaraRadera