måndag 5 april 2010

Uppdrag: Bort med min MUFFIN TOP!

Jag har under senaste veckorna upptäckt att jag numera har ngt på magen som liksom sticker ut. Hänger över. Är i vägen. Och jag gillar det INTE.

När jag beklagade mig för min syster att det numera bullar sig vid byxlinningen upplyste hon mig om att mitt syndrom kallas för "Muffintop". Finns till och med beskrivet på Wikipedia. Och jag har googlat detta och sett bilder som inte är så charmiga. Så jag bestämde mig för att sluta m godis. Allt godis. Och det har jag gjort nu i en vecka.

Förra söndagen smakade jag min sista skumbanan. Och min sista Fizzy Bubbelflaska. Och min sista Colaflaska. Och min sista Center.

Och hittills har det varit ok. Till och med påsken har gått bra. Jag har ätit frukt istället när jag varit sugen på sött. Eller druckit vatten. Egentligen har det inte varit så svårt att låta bli påskgodiset för jag har bara behövt titta på byxlinningen så har svaret varit enkelt. No candy!

Idag har jag varit en vecka utan godis och nu tänker jag lägga till läsk på ajabaja-listan. Så inget mer cola, ingen påskmust eller ngt dylikt. Frukt och vatten blir det för min del även i fortsättningen.

Katinka har också skrivt om detta med okynnesätandet av godis - HÄR.
Wikipedia om "Muffintop" - HÄR.

Nu väntar jag på mat som Mr S lagat och hoppas att det ska stilla den längtan efter en Centerbit som jag fick nu...

7 kommentarer:

  1. Socker är en stor bov i dramat men ack så gott. jag är en riktig godisgris men försöker hålla nere på konsumtionen. Lycka till med sockeravhållsamheten!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  2. Ha-ha jag har aldrig hört det ordet förut, men brukar benämna det med "fluff" :0)

    Men nu efter min viktresa är jag en nykter "godisgalning". Jag äter inget godis och smakar inte ens...då skulle jag trilla dit!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. Godis är inga problem blev imun när jag jobbade med godis när jag var yngre. Men god mat... :s Behöver verkligen ta tag i det... igen... *suck*

    SvaraRadera
  4. Hmm, jag är nog hopplös på alla punkter. Har ännu aldrig försökt bannlysa något! Fast kanske jag borde tänka lite..älskar både god mat o sötsaker. KRAM

    SvaraRadera
  5. Näääääeeee....godisförbud är trist. Jag klarar mig inte utan cola. Det vore liv som inte är värt att leva :-D

    SvaraRadera
  6. Själv har jag en hel påse muffins kring magen! Älskar tyvärr allt onyttigt....Muffin top är ju ett gulligt namn i alla fall. Kram!

    SvaraRadera
  7. Haha muffin top?! Första gången jag hör det uttrycket :) Jag är ju själv väldigt försiktig med socker sedan 15:e februari för att vara exakt. Tänk på att även frukt innehåller socker. Ska du bli fri från själva socker-suget så är även frukt något att vara varsam med. Testa att ta en liten bit 85% choklad när suget är som värst.

    Ja du må tro att jag längtar efter kappan :) Jag hittade den på Mint Julep.

    Natti natti!

    SvaraRadera