torsdag 10 mars 2011

Härliga vår och gulliga kollegor!

Kunde den här dagen ha börjat bättre? Jag tror faktiskt inte det...

Jag vaknade halv sju, av mig själv, och kom på att jag glömt att ställa klockan. Visst är det väl lite skönare när man får vakna av sig själv? Jag låg och drog mig en stund och sen ropade pojkvännen att frukosten var klar. Nice!

En god frukost senare promenerade jag till tunnelbanan medan jag njöt av vårsolen och lyssnade på fåglarnas kvitter. Bytte sen till bussen från vilken man får Stockholms bästa utsikt då den tuffar fram längs Strandvägen.

Kliver av bussen och traskar mot jobbet i min fina fina mollykappa och supersköna scarf scarf svängandes i vinden. Jag riktigt njöt av livet och hade förmodligen ett fånigt flin på läpparna - men hey, det bjuder jag på idag! :)



Väl på jobbet så träffar jag på en kvinnlig kollega (vi är liksom inte så många kvinnor här...) som är så himla himla rar och utbrister: "Men vad fin du är i din kappa och härliga sjal!" Då blev jag alldeles varm och glad inombords och tackade fint. Det är underbart när andra spontant ger en komplimanger! Den här dagen har verkligen potential att bli en superduper dag!

Hoppas att ni får en bee-utiful day wherever you are!

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar morgon!!! Fler sådana hoppas vi på. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart med spontana kommentarer, man lever så länge på dom ! Tiedän tuon hymyn kasvoilla, itse näytän ihan vajaamieliseltä jos kävelen ja hymyilen itsekseni ja ihmiset tuijottaa, mutta antaa tuijottaa:D Ihanaa päivän jatkoa!

    SvaraRadera
  3. Mirka: Olen ihan samaa mieltä - antaa tuijottaa! :)

    SvaraRadera
  4. Vilken bra start på dagen! Sånt kan man leva länge på :-) Kram

    SvaraRadera