måndag 14 mars 2011

Storlek på #613 Poplin Frilled Blouse???

Hörni mollyexperter, nu är jag en woman in need of information! Sent om sider (som vanligt...) har jag kommit på att #613 Poplin Frilled Blouse ju är en blus som jag bara MÅSTE ha och nu är frågan hur ni tycker att den är i storlek?

Jag tycker mig minnas att det var ngn som brukade köpa den i en storlek större än normalt, men har det varit så för fler av er?


Ser också att den kommer ut på Tradera titt som tätt, inte är det väl så att jag behöver oroa mig för att köpa en kopia?




10 kommentarer:

  1. Detta är min favoritblus att ha under koftor och har den nog i alla färger. Jag brukar köpa den i en storlek mindre, är rätt så vid i modellen. Huvudsaken att man inte behöver jättestor plats för överarmarna för där är den lite snäv.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. God morgon - snäv i resåren på ärmen - vid i modellen och kort. (supersöt!)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag har den på mig idag, ska fota en dagens snart så kan du kolla in hur den sitter på mig. :)
    Jätte söt är den och rymlig nertill men har min vanliga 2:a på denna.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Linaplina & Bina: Hmm, frågan är om den kan vara tajt vid ärmsluten dårå...

    Tina: Oh, vad bra! Jag ska hålla spaning. :)

    SvaraRadera
  5. hej, har en auktion på tradera i stl.2 som går ut idag som är i nyckick samt 100% äkta!!
    malin

    SvaraRadera
  6. Jag har mina två i min normala storlek som är en 2:a...den är vid och kort men ack så söt :-)
    kram!

    SvaraRadera
  7. Anonym: Ska kika in där genast! :)

    Peggy: Perfekt, då ska jag satsa på en 2:a jag med!

    SvaraRadera
  8. Jag hade 3 i min och jag ligger normalt på 2, ibland 3. Den är supersöt men jag kom inte överrens med att den satt åt över armarna.

    Har fått för mig att den kopierats men jag kanske blandar ihop det?

    Ang Cream har jag dessvärre ingen koll på var den säljs i stan. Skulle vilja prova jag med. Har dock hört att de ska vara normala till lite stora i storlek. Återkom gärna om ngn annan hör av sig och vet.

    Kul att du börjat blogga igen förresten. kram

    SvaraRadera
  9. Septemberflikka: Hmm, hoppas att jag ska komma överens med den då. Ska kika efter stl 2 i första hand eftersom den verkar så vid nertill... Men vi får väl se vad mina överarmar tycker. :D

    Jag ska hålla utkik efter Cream o hör av mig om jag hittar nåt ställe.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag har en sån och har en i min vanliga 2. Har inte ens reflekterat över att den kan vara smal i armarna... så olika det kan vara! Happy hunting ;-) kram Anna

    SvaraRadera