tisdag 8 mars 2011

Heja kvinnor - vi rockar!

Idag är det internationella kvinnodagen och jag vill säga:

heja heja till alla mina fantastiska medsystrar!

Idag är vår dag då vi ska sträcka lite extra på oss och vara stolta och glada över att vi är underbara härliga kvinnor. För det är vi! Varje dag, året om.

För mig är det väldigt påtagligt varje dag att jag är kvinna dels eftersom jag arbetar inom ett yrke, IT-konsult, där de flesta är män och dels, och kanske främst, eftersom de anställds hos den kunden där jag är på uppdrag just till 88% består av män. Ibland är det väldigt jobbigt att bli klappad på huvudet av gamla gubbar men vad gör väl det i det långa loppet eftersom jag VET att jag är en kunnig och kompetent PERSON som LEVERARAR på mitt arbete!

Så idag far jag till jobbet med ett stort leende, som jag faktiskt gör i princip varje dag.
Ha en fin kvinnodag alla mollyssystrar!
Kramar från

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar