lördag 26 mars 2011

Världens godaste lördagsgodis!

Mums säger jag bara! Jag fullkomligen ÄLSKAR jellybeans och blev superglad när jag igår hittade såna på Stockhome. De små godingarna kommer i en massa goda och några i lite mindre goda smaker. Eller vad sägs om smarriga små bönor som smakar Strawberry Daquiri, Piña Colada, Green Apple, Blueberry, Watermelon... Sen finns det en superknasig smak: Buttered Popcorn. Hur konstigt som helst! De jag inte gillar sorterar jag bort och de jag gillar äter jag med andakt.

Idag finns inget nytt att rapporter ang. mollysar i min värld utan det har blir en lugn lördag i favoritmjukisar från Abercrombie & Fitch.

Hoppas att ni har haft en fin dag i vårsolen!

7 kommentarer:

  1. Haha, jag är fullkomligt tokig i jellybeans - men det måste vara jellybelly, allt annat är trista kopior, hehe... De går att köpa i Sverige numera, det gick inte förut. Som tur var hade jag en syster stationerad i USA på den tiden så jag hade stående beställning. Till min stora lycka och familjens förskräckelse hittade jag världens bästa jellybellyspel när jag var i England för några veckor sen. Man snurrar på en snurra och så avgörs vilken färg på bönan man ska ta. Nu kommer det skojiga - den kan antingen ha en normal smak eller också en äcklig. Buttered popcorn kan alltså istället bli ruttna ägg. Andra smaskiga smaker är hundmat, våtservett, snor. Haha, väldigt kul!
    Smaska på nu!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart gott!!!

    kramar

    (jag håller för ögonen för Nenas kommentar,hahaha!)

    SvaraRadera
  3. Nena: Men oh, underbart galet och kanske lite äckligt! Men jag gillar idén helt klart. Den hjälper iaf till när man har beslutsångest om vilken smak man ska välja. Vilket jag har i princip varje gång. Haha! Men ruttna ägg? Hjälp!

    Lingon: Verkligen! Jag är i godishimlen. :D

    SvaraRadera
  4. Mumsigt! Men kanske inte Nenas ruttna ägg :-) Länge sen jag åt - bra tips!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag älskar också Jelly Beans! Gick totalt bezerk på Madame Tassauds i London för några år sen där man av nån outgrundlig anledninga kunde köpa såna i säkert 30 olika smaker! Kram

    SvaraRadera
  6. Linda G: Haha, verkligen otippat! Men vadå: kunde man välja per smak? Det vore ju drömmen att bara få de godaste... :)

    SvaraRadera
  7. De finns även på Koffert på Humlegårdsgatan i lösvikt. Kika förbi där nästa gång du ska till OM-butiken ;-)

    kram

    SvaraRadera