onsdag 9 mars 2011

Om Odd Molly...

Odd molly-holic har ett intressant inlägg om Odd Molly. Läs här!

Det här var mina snabba reflektioner på inlägget:
"jag förstår hur du tänker och i mångt och mycket håller jag med. just det här med kvalitétsbrister och prishöjningar, som tycks gå hand i hand, borde vara ett stort rött skynke för odd molly... men tyvärr verkar ju bristerna snarare bestå liksom prishöjningarna.

däremot håller jag inte med dig om det här med bloggarna (utan håller snarare med oslotigern).jag förstår inte varför odd molly skulle bjuda in vissa bloggar till sina träffar bara för att de är stora?

däremot kan jag tycka att det kanske vore bra med en konsumentpanel där odd molly-älskare (med eller utan blogg) kunde delta. det skulle säkert ge ett värde direkt tillbaka till odd molly genom att panelen kan ge info om vilka plagg som kan bli populära, vilka detaljer på plaggen man gillar o inte gillar och så vidare(samtidigt som det inte skulle stänga ute stora delar av kundkretsen bara för att de inte har en blogg).

diskussionen är intressant och kommer säkert att fortsätta och återkomma...
ha en fin dag!"

nu ska jag på möte och äta semla. nej, mötet går inte ut på att äta semla utan det är bara en trevlig bieffekt. :)

ha det fint i vårsolen!
PS: Förresten kom det ett nyhetsmail från Odd Molly idag där det länkas till en mollyträff som hölls i Malmö i förra (?) veckan. Kika in på fina bilder tagna av Lingonberrie!

5 kommentarer:

  1. Håller med dig om allt! OM kunde ha nån slags konsument-panel med olika åldrar osv. som kunde ge input på saker och ting....Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte heller att bloggarna nödvändigtvis ska vara några VIP-personer. Jag tror att OM-holic snarast menar det som ett smart tips till OM för att dom skulle kunna dra nytta av bloggare /OM-lovers för att minska risken för problem som man lätt hade kunnat förutse. Däremot tycker jag att dom gott kunde kosta på sig ett litet mail då och då och definitivt mer än 5 sketna % rabatt på OM-träffen. KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Linda: Ja, det skulle ge en bra blandning tycker jag. Men sen verkar de ju inte särskilt intresserade av att få synpunkter, men det är ju en annan femma... ;)

    Dr Molly: Jo, det kanske var så hon menade men jag kan ändå tycka att vill man ha synpunkter så är det ju bättre att vända sig till hela gruppen av odd molly-konsumenter. Det finns ju massor av kvinnor som inte bloggar men säkert läser t ex nyhetsmailet.

    Att de inte svarar på mail är superdåligt. Det har ju faktiskt fungerat bra tidigare. Kanske är de överrösta av reklamationsärenden?

    Och att de inte rabatterar är märkligt, speciellt om andra butiker kan göra det. Men som tur är kan vi välja var vi går och då gå ngn annanstans. :)

    KRAMAR till er båda!

    SvaraRadera
  4. Håller förstås med dig :-) Och så avunsjuk jag blir på semlan! Idag igen alltså, vilken lyx ;-)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. ok... thanks a lot for this...

    if you want to enrich your insight

    visit my blog
    at
    www.sektorinfo.blogspot.com

    SvaraRadera