onsdag 13 januari 2010

Dagens Molly - Lovely Knit gör återtåg!

Igår fick jag en leverans från Blue Lawn som jag väntat på länge. Först var jag orolig att jag inte skulle få ngt av det jag beställt, eftersom jag läste i tråden på Familjeliv att deras lagersaldo inte stämde. Sen fick jag i alla fall meddelande om att paketet skickats den 30 december, puh! Men sen kom det aldrig fram... förrän igår.

När jag öppnade paketet insåg jag till min fasa att jag blandat ihop de engelska storlekarna helt när jag lade beställningen. Istället för en stl 1 på ett plagg hade jag klickat hem stl 0. Och på det andra plagget skulle det vara stl 2 men jag hade klickat hem stl 1. Jag blev rikitgt irriterad på mig själv men provade i alla fall plaggen, och vet ni: De satt perfekt! Ibland kan det bli fel men bra liksom!

Här är det första plagget från det paketet, en ny 233 Lovely Knit i Lite Lilac. Den färgen är ju helt underbar, eller hur? Och jag är så glad att den passade mig, annars brukar jag se ut som en blekfis i lila. Jag kombinerade den med Glazing Frill Tank. Och ett fint silverhalsband som jag älskar. Inte så dumt va?



Till den fina koftan hade jag på mig ett silverhalsband som jag fått av min man och som jag bara älskar. Det är så fint med den "hamrade" ytan. Håller ni med?

Nu ska ta och mumsa i mig pannkakorna som min käre make stått och lagat till oss. Grädde, jordgubbar och hallon till så klart!

9 kommentarer:

  1. Såååå fin, sörjer fortfarande min indy dress som plötsligt var slut... Grattis till fint fynd!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad snygg den var! Super! Och storleken är perfekt, precis som du skrev! Jag ska kosta på mig en lovely knit i vår, tror jag. Frågan är bara vilken färg jag ska välja?

    SvaraRadera
  3. Jätte fint! Nu måste jag snart köpa mig min första lovely knit!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, storleken var PERFEKT! Kanonsnygg kombo.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Alla utom jag passar i Lovely Knit! Jag dreglar o dreglar men så sätter jag på mig min enda o det känns inte bra......
    Trist!

    Din var underbar i färgen - verkligen!

    kram

    SvaraRadera
  6. Åh, mitt skickades den 29:e och har inte nått mig *hjälp* Helénakramar

    SvaraRadera
  7. Superfint halsband och härligt med den lila koftan! Jag tror att jag skulle se ut som en blekfis i den och då hjälper det inte hur mycket jag än gillar färgen.

    SvaraRadera
  8. Jättefint verkligen och vilken tur att det passade. Min Glazing Fril Tank är mer som en klänning på mig. Den är lite väl stor. Kram

    SvaraRadera