måndag 11 januari 2010

Trist efterspel på försäljning på Tradera

Jag har sålt lite mollysar på Tradera på sistone och idag ringde en dam som köpt dels en Spoiler Dress av mig samt en Bombadilla Dress.

Damen menade att Bombadilla Dress:en skulle vara en kopia dels eftersom det på etiketten stod "Made in China" och dels för att den inte hade några mollydollars baktill som på produktbilderna. Jag hade inte ens sett att de inte fanns eftersom jag bara provade den en gång och direkt konstaterade att den var för liten och att jag skulle sälja den.

Sen är jag säker på att det INTE är en kopia med tanke på att jag köpt den hos en stor, känd och seriös webbutik. Det känns väldigt olustigt att anklagas för att sälja kopior!!!

Snälla Bina tittade på sin Bombadilla och på hennes etikett så står det också "Made in China", däremot så har hon mollydollars där bak på sin. Kanske är det en variation som var oavsiktlig på det exemplar jag sålde?

Webbutiken där jag köpte den har erbjudit sig att prata med Odd Molly och nu till frågan jag ställer till er: Kan jag (eftersom jag vet att jag inte köpt ngn kopia) be damen i Umeå att vända sig direkt till webbutiken alternativt Odd Molly med sina funderingar? Eller ska jag dra det här ärendet eftersom det var jag som sålde plagget? Vad tycker ni?

6 kommentarer:

  1. Ja, men att det står "Made in China" inuti vid storlekslappen i nacken (?) betyder inte att det är någon kopia. Den har bara varit avsedd för annan marknad än den svenska antagligen för då hamnar lappen ofta där. Mollydollarsarna borde ju nätbutiken kunna svara för så jag tycker kanske att du kan lämna över till henne sedan, men kolla lite först vad de mer säger. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har sett att i mina äldre Mollisar så står det ofta "Made in Portugal" men i de nyare står det "Made in China" och "Made in India".
    Du kommer nog måsta dra det här ärendet, tyvärr... Känns kanske bäst att få reda ut hur det ligger till med webbshoppen också. Jag tycker som Katinka, fixa dollars och skicka till tanten. Vill hon häva köpet? Har du något kvitto kvar att visa?

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Min är också från China.. be tanten fixa bättre bilder och även på lappen inuti så du kan jämföra med mina bilder.

    Vad vill hon?

    SvaraRadera
  4. Katinka: Det är på tvättlappen det står Made in China. Men det gör det på Binas också, så det avvisade jag som ngt bevis på kopia. Däremot är det ju konstigare med mollydollarsen. Webbshoppen har erbjudit sig att kontakta OM när tanten skickar lite bilder.

    Lina: Jag vet inte vad hon vill, men kvitto har jag. Ja, eller orderbekräftelsen från webbshoppen och den har jag vidarebefodrat.

    Bina: Ja, bättre bilder ska jag definitivt ha! Annars tänker jag inte göra ngt alls...

    SvaraRadera
  5. Åh vad trassligt, tråkigt! Kanske är det bättre att vi mollygalningar gör som Bina och swappar oss emellan...Det är tråkigt att det figurerar så mycket kopior nu att kläder som inte ens blivit kopierade blir ifrågasatta...Jag har bestämt mig för att inte köpa alls på Tradera, jag får ta den "förlusten" att gå miste om äldre plagg...fasar för den dagen jag eventuellt vill sälja av en del av mitt bestånd...Jag får verkligen ont i magen av misstro...Hoppas allt löser sig till det bästa!!!!Kramar i massor

    SvaraRadera