tisdag 12 januari 2010

My Wish List part 1 - Odd Molly Spring 2010

Efter en dags hårt arbete med att försöka komma in på Odd Mollys hemsida för att titta igenom produktbilderna så har jag samlat plagg som jag gillar och är nyfiken på. Men det är redan sen kväll och jag måste verkligen sova så jag presenterar listan i omgångar.

Här är My Wish List - Part 1:

Den här jackan är underbar, i alla färger! Jag gillar volangerna, den fina passformen, det vackra fodret, muddarna, ja, allt! Förutom priset... 3695kr är dyrt för en vår/sommarkappa i bomullstwill. Så vi får väl se hur det blir med denna.






Den här bilden kom ut ganska tidigt och redan då gillade jag den. Färgen är sååå fin, längden, mönstret men jag undrar bara, precis som Katinka, hur passformen egentligen är. Den här har jag inte sett ngt pris på ännu i ngn svensk butik men på Lisen.dk kostar det 1299DKK.






Det här linnet älskar jag utifrån vad jag ser på bilden. Fin rödaktig färg och en skön passform för en lat dag på stranden eller en varm dag på segelbåten. Men vete sjutton om jag tänker betala 799kr för ett linne att ha på segelbåten...






Den här gillar jag skarpt. Fina tyger, snyggt kombinerade. Jag gillar att ett annat tyg tittar fram i vecken. Den är nog snygg under en kavaj och urringningen ser inte alltför djup ut så den funkar på kontoret. En jobbmolly helt enkelt!






Jag förälskade mig helt i Taradiddle Dree i höstas och den här påminner mig lite om den med mönstret och skärningarna. Sen gillar jag grönt och jag kan se hur den här skulle passa dels under en Alpaca Mix Long samtidigt som den är en sommartopp. En fining helt enkelt! 1560kr på Deep Fling, lite mer i butiken här hemma.







Sov gott alla mollyvänner!

1 kommentar:

  1. Vilka finingar! Hur ser det ut inför 26/1, är du fortfarande med på fika eventuellt den kvällen? KRAM :-)

    SvaraRadera