tisdag 5 januari 2010

Mollypremiärer i Helsingfors


Efter två intensiva dagar med min kära mor är jag hemma igen. Jag började med att ta en tupplur och sen var det dags att ta fram godiset till mannen. Det var poppis att jag överraskade med vingummi.

I Helsingfors var vi ju på Pablo Picasso-utställningen på Ateneum. Det var häftigt att se så många tavlor och skulpturer på en och samma gång. Och vilken fantastisk konstnär han var sen, tänk bara på alla olika stilar han målat i. Mina favoriter blev en liten liten tavla av en tjurfäktare som dödas av två tjurar samt en söt tavla av Picassos son Claude i en Pierrot-dräkt.

Väl på båten så åt vi gott och pratade länge. På natten låg vi sen och lyssnade på isflaken som slog emot skrovet. Även om vi hade hytter längst upp på båten så hördes det väl. Men till slut somnade även jag.

På morgonen insåg jag att jag inte fotat ngt alls. Så jag tog en snabb bild i hytten på min outfit för idag. Det var Crochet Lovely Knit i Rose, Livealot Blouse i Dark Red samt Spoiler Tank i Chocolate. På den här resan gjorde också min Multi Kulti-väska i orange premiär.

1 kommentar:

  1. Snyggis! Väskan är en hit, eller hur? Har ju den i grönt o den är en favvis.

    Du är på min lista nu btw.
    Kram kram

    SvaraRadera