lördag 6 februari 2010

Dagens Molly från förrförrförrgår


Bättre sent än aldrig heter det ju och jag känner att jag varit superdålig på att ens komma i mina mollysar under veckan som varit pga förkylningen. Men i torsdags så ryckte jag upp mig från soffan och premiärade min fina fina #859 Full Embroidered Smock Dress i vitt.

Jag kombinerade den med en grå kort kofta från H&M, svarta strumpbyxor från H&M, svart underklänning från Cream, mörkblåa Knee Length Sock i ull samt ljusbruna stövlar. Utomhus hade jag dessutom min Taylor Melton Pleated i mörkblått och en dimlila sjal med glitter.



Här är ett försök att visa detaljerna på den nedre spetsen på underklänningen.



Vet inte riktigt vad jag ska tycka om storleken på klänningen. Den är en stl 2 och jag hade enkelt kunna haft en stl 1.

Kram till er alla från mig!

8 kommentarer:

  1. På ren svenska SKITSNYGGT!

    Hoppas du har en fin lördag!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. oj vad fint!!! Så bra kombinerat i minsta detalj! Kram

    SvaraRadera
  3. Bina: Tack, ha en fin lördag du med! :)

    Dr Molly: Tack till dig också! Det blev en bra kombo tycker jag med, för att inte säga skön! :D Nog så viktigt det med...

    SvaraRadera
  4. Super snyggt!!!!

    Ha en bra lördag!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. DEn smockdressen är en av de finaste :)
    Och visst är de gigantiska i storleken! Jag har en 3:a på min, och utan skärp i midjan eller en kofta över ser jag ut som en jätte i den.
    Jättesnyggt matchat!
    Trevlig lördagskväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Åh, vad snyggt det var!! Kalas! Den Emb Smock dressen skulle jag också vilja ha! :-)

    Skorna från min blogg kan man beställa på Swedish hasbeens hemsida/shop här i Sverige. Porto ingår. www.swedishhasbeens.com tror jag det var (länken finns i mitt inlägg). Kram!

    SvaraRadera
  7. Lyckliga du som har en! Jag har letat efter den, men inte hittat någon. Du får hojta till om du vill sälja den senare, jag köper den tveklöst på direkten om så skulle vara fallet! Håller med om att en 2:a är för stort, min bruna är också en 2:a och den är gigantisk, men det gör mig inte så mycket, den sitter bra ändå. Hittar du en 1:a och vill sälja, då vet du vart du har en köpare. Ska bli mysigt att ses på tisdag! :o) Stor KRAM från mig

    SvaraRadera