torsdag 25 februari 2010

Paket 2 - Okänd virkad klänning gör debut!

Idag hann jag inte med en dagens innan jag for till jobbet så den kommer ikväll efter fikat med Mollyista. Så ni får hålla till godo med innehållet i paket nummer två... :)

Dags för en sommmarmolly till - detta är nr 2 i samlingen (sommarmolly nummer 1 kan ni se här). Den här fina virkade klänningen i lila ropade jag hem på Trendsales. Jag har aldrig sett den förut och vet inte vilken kollektion den kommer ifrån. Och frågan är kanske hur jag ens kom mig för att köpa den med tanke på den mörka bilden...
Någon därute som vet vad den heter? Eller vilken kollektion det är? Eller kanske till och med en produktbild?

Färgen är en härlig mörklila, materialet bomull och den töjer sig rejält (jag har en stl 1 mot 2 som jag vanligtvis har). Framtill finns en söt liten "ros" som definitivt gör klänningen ännu finare.


När jag öppnade paketet blev jag lite osäker på om jag kunde ha den för det är en stl 1 (har vanligtvis stl 2). Men skam den som ger sig innan leken ens börjat (fin mischmasch av ordspråk va?) så jag kastade av mig allt och drog på mig den. Men eftersom jag inte vill skrämma er genom att se ut som en kassler i nät så fick min svarta underklänning från Cream vara med. Och VARNING nu för er som bländas av starkt ljus... jag är verkligen redigt blek!



Jag blev så förtjust i klänningen att jag tänkte att jag måste hitta på en mer vintrig kombination som jag till och med kan ha på jobbet. Och så här blev det. Inte så tokigt va? Här har jag min svarta underklänning från Cream, den lila klänningen, svarta stumpbyxor och sen min fina lila Lovely Knit.



Som ni ser så återkommer Elton på bilderna här också! :)

Ha en fin dag, tjejer!

2 kommentarer:

  1. Det är väl en smalville dress det där. Osäker på kollektion dock. Min smalvillekofta kommer från Amore Spare Integritas, men de har kanske kommit i flera kollektioner?! Har för mig att Marengs har de där i flera färger... där kan det finnas produktbilder! Uj vad avundsjuk jag blir. Jag är ju fröken lila!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oh, rara Nena, tack för informationen. :) Smallville... det ska jag lägga på minnet o sen ska jag kika på Marengs. Vilket bra tips!
    Aha - lila är alltså din färg? Roligt! Jag har ju upptäckt att jag har rosa som favorit...
    Kram

    SvaraRadera