söndag 7 februari 2010

Planering för veckans mollys & outfits

Snart ny vecka och jag gillar att sitta så här på söndagkvällen och fundera ut vad jag ska ha för outfits den kommande veckan. Det är rätt skönt att vakna upp och ha en hög med kläder att bara dra på sig för jag är väldigt morgontrött just nu...

Den här har jag tänkt att jag ska inviga denna vecka. Den köptes från Lisen.dk för säkert två månader sen men då hade jag inget att matcha den med tyckte jag. Nu finns det massor av möjliga kombos.



Sen är det dags att lufta denna raring som jag ropade hem på Trendsales.dk. Jag älskar modellen för de vackra volangerna, underbara spetsarna och de fantastiska broderierna.



Den här var det länge sen jag hade och nu är det dags att den får titta fram igen. Det är så roligt med plagg som har blandade mönster och färger som denna för de blir lätta att kombinera med det som finns i garderoben.



Den här raringen har bott hos mig länge nu. Men jag har inte riktigt hittat hur jag ska kombinera den. Nu måste jag ta och lufta den så den åker fram. Undrar vad jag ska kombinera den med.



Kanske kan FoL bli kompis med med någon av dessa? Vad tror ni, kära bloggläsare?




Till fredagen hoppas jag ha ett nytt plagg i mina händer som då kan få göra premiär!

Nu ska jag göra kväll med älsklingen.
Ha en skön söndagkväll!

4 kommentarer:

  1. Så där gör jag också numera. Planerar veckans jobbgarderob. Oj, vad det spar tid på morgonen! Brukar även ha någon back up i åtanke om man absolut inte känner för just det plagget den dagen. Tror absolut att FoL passar med de ovanstående, särskilt den första och Lovely kniten. Jag är avis på dig som har ett FoL.

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Smart drag, jag har försökt planera men ofta känner jag för något annat i sista sekund istället. Tror precis som Septemberflikka att FoL passar med det du visar. Allihop skulle funka utmärkt gissar jag på.
    Tusen tack för tipset i min mail!!! Jag är så dålig på att kolla den så såg inte det förrän nyss.
    Ha en bra dag i din supersnygga klänning. Hoppas få se en dagens bild! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hi :-)
    I hope it's okay I write in english. I am danish and not very good in understanding swedish...
    I have at Taradiddle dree in grey and I have trouble finding leggings or whatever to go with it because of the odd grey color... What do you do?

    MVH Annette :-)

    SvaraRadera
  4. Hi Anette!
    Nice that you found my blog even if it is Swedish. :) I was just thinking of the same thing when planning my outfits and I will wear a pair of jeansleggings with my Taradiddle in Grey. Then it is more lika tunic. But when wearing it as a dress I would choose tights in greyishblue color that is the same as on the embroideries. It is a suttle blue which would enhance the grey. Or if you want to be bold you could wear purple tights as well.
    Hope this helped!
    //Erika

    SvaraRadera