fredag 5 februari 2010

Sofie - Hoodly Knit-bilder till dig!

Sofie lämnade en kommentar till ett inlägg där det stod så här:

"Hej,
Såg tidigare i din blogg att du har en hoodly knit jacket i powder (nummer 805). Får jag fråga vilken färg det är på broderiet på ärmen på din? Är rädd jag har köpt en kopia på tradera och håller på att reda ut det med Odd Molly men blir mest förvirrad....Tack!/Sofie"


Jag har inte hört om att det kommit kopior på denna men man ska väl aldrig säga aldrig numera. Här är i alla fall lite bilder på min så du kan jämföra med din kofta (klicka på bilderna för en förstoring):


Tvättetiketter


Odd Molly-etiketterna


Broderiet på ärmen (cerist) och i nacken (grått)

Hoppas att den kan vara till hjälp!

9 kommentarer:

  1. Tack snälla för svar och hjälp med bilder. Min har också cerise text på ärmen, men efter att jag fått den såg jag på produktbilden att texten verkade vara i svart. Och när jag mailat med Odd Molly HK skriver de att texten ska vara i almost black och att det är möjligt att jag fått tag på en kopia (!!). Så jag blev totalt förvirrad. Min ser exakt ut som din i alla fall :-)Har inte heller sett kopior på denna och enl. säljaren är den köpt i butik. Får hålla tummarna för att den är äkta! Tack!

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt min i butik så jag skulle tro att de är helt förvirrade på OM:s huvudkontor. :) Skönt att det löste sig i alla fall!
    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  3. Jag har en hoodly knit i powder med grå text på ärmen! Den är köpt i Odd Mollys egen butik på Humlegårdsgatan och är från höst/vinter 2009. Kan det finna med olika färg på texten?

    SvaraRadera
  4. Eva: Intressant! Du har grå, vi har cerise och Odd Molly säger att den ska vara Almost Black. Förmodligen är det så att färgerna varierar... Det vore intressant om andra som har samma färg kunde berätta hur det ser ut på deras!

    SvaraRadera
  5. Kollade upp var jag köpte min kofta och det var på Miss Greta.

    SvaraRadera
  6. Intressant det här, spännande om fler vill dela med sig :-)

    SvaraRadera
  7. Nu blev jag ju tvungen att kolla en gång till... Texten på ärmen är mörkare grå än siffrorna i nacken. Jag skulle inte kalla det almost black, men jag kan ha fel. Men jag trodde det var samma färg i nacken och på ärmen tills jag tittade nu *s*

    SvaraRadera
  8. Jag var på väg att köpa en sådan tröja på OM-butiken. De bekräftade att den kommit med både royal- och almost black brodyr. Jag ville ha royal men den var dessvärre slut...

    SvaraRadera
  9. Anonym: Men vad bra att få höra det! Det verkar som om OM själva inte hade koll på det. Knasigt värre! Men tack för infon från dig.
    /Erika

    SvaraRadera