torsdag 25 februari 2010

Paket 3 & 4 - En gammal goding flyttar in med en nygammal skogoding!

I det här inlägget skrev jag ju att jag hade ropat hem en gammal goding istället för att shoppa i webbutikerna. Och den fanns i den pakethögen som jag visade här.


Min goding kommer från kollektionen Art of Nonsense och är i samma stil som den här blusen som jag köpte men som visade sig vara för liten. Jag älskade färgerna, volangerna och broderierna på blusen och det var med sorg i hjärtat som jag sålde den. Men jag lovar att om jag springer på en i stl 2 kommer jag att ninja hem den!

Men till den här nya godingen då - som också blir min sommarmolly nummer 3 (det börjar bli en fin samling av sommarmollysar - se bara här och här!). Ja, den nya godingen var det ja. Den har precis likadant tyg, likadana fina broderier och likadana söta volanger och den här kommer nog att bli en stor favorit på sommarens fester. Och kanske tillsammans med innehållet i paket 4 som var mina första Swedish Hasbeens som jag köpte på rea från Fitts & Company.

Här är då mina första Swedish Hasbeens i rödbrunt. Ack vad sköna dessa clogs var och jag som alltid varit motståndare till träskor är såld. Flera kommer att få flytta in, det är säkert. Fast de kanske kommer att vara med hel tå så jag slipper oroa mig för avsaknaden av pedikyr jämt och ständigt. :D



Och äntligen kommer den första titten på den omtalade godingen. Jag gillar verkligen den här klänningen trots att jag egentligen inte är ngn "klänningsmänniska", så det är ett gott betyg. Den är ganska urringad så jag har en beige underklänning från Cream på mig under när jag provar. Till sommaren blir det nog ngt fint linne istället.

Längden på den här klänningen är perfekt och jag älskar hur underklänningens färg bryter av mot klänningens färg. Och på ngt vis kommer ripsbandet som är knutet i midjan fram på ett annat sätt. Sen ska vi ju inte tala om de fina broderierna. Bilder på det längre ner...
Jag kanske är partisk men inte ser det för hemskt ut bakifrån? Det brukar inte vara min favoritvinkel men den här bilden känns helt ok.

Här är en närbild på klänningens broderier, volanger samt underkjolens broderier. Visst är det fint! Jag tycker att underklänningen räddar detta så att helheten inte blir för söt, om ni förstår vad jag menar. Resten av klänningen är som en romantisk sommardröm men med underklänningen så tonas det ner lite.

4 kommentarer:

  1. Va kul med alla dina paket, visst är det härligt att fynda! Klännigen var supersnygg och jag ser inga konstigheter med din bakvy! Kör på, använd den varje dag i sommar tillsammans med dina hasbeens!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin. Den blusen har jag också konstant span på, men jag visste inte att det fanns en sån här fin klänning också. Jag har också shoppat sommarklänning av lite äldre snitt idag. En som jag suktat efter ett tag. Lite tveksam till om jag valt rätt storlek bara, hoppas, hoppas...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Anna2: Ja, I löööv att fynda! Råkade visst bli ett bud på en kofta idag igen... :) Och tack, det kommer definitivt att bli en favviskombo klänningen o hasbeensen alltså!

    Nena: Jag har aldrig sett den i ngn större stl än 1, varken på T, B eller Trendsales. Antar att de som har den älskar den! :) Vad är det för sommarfint du har hittat - nyfiken!

    SvaraRadera
  4. Klockrent med trallorna till klänningen!

    Hoppas du får en härlig helg!
    KRAM

    SvaraRadera