tisdag 2 februari 2010

Kvällens aktivitet - Chokladprovning!


Som ni kanske läst så är jag superförkyld. Idag har jag hasat runt i mina myskläder och tagit på mig koftan och kastat av mig koftan. Varm och kall om vartannat med andra ord. När jag gjort mig redo för en kväll på soffan så kom min man på att vi skulle på chokladprovning ikväll på Chokladfabriken. Det var min födelsedagspresent till min älskling så det var ju bara att krypa upp ur soffan, duscha, ta på mig varmt och sedan proppa med ett par alvedon. Sen var jag redo.

Som ni ser på bilden ovan var det mycket gottigott som hamnade i våra magar. Först fick vi prova ren choklad och lukta, känna, lyssna och smaka på det. Sen var det dags att prova praliner med en porter samt ett sött starkvin. Jag kunde väl aldrig tänka mig att en Stjärnanistryffel skulle smaka så himmelskt med ett starkvin eller att en hallontryffel skulle passa så bra med en porter. Och jag kan säga att jag kommer att äta choklad på ett annat, mer medvetet vis, från och med nu.

Men nu är vi tillbaka hemma och jag sitter uppkrupen under filten i soffan med dagens enda molly på mig, First Lady Alpaca i grått.


Vad jag älskar den här koftan - så om ngn har en rosa i stl 2 som de vill sälja så hör av er!

Ha en fin kväll!
Kramar från

4 kommentarer:

  1. Låter som en god och mysig kväll även om du kanske inte var riktigt upplagd för det. Det kanske påskyndar tillfrisknandet. Choklad har väl bra hälsoeffekter. :)

    Krya på dig!

    kramar

    SvaraRadera
  2. Åh vad det låter mumsigt med chokladprovning. Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej
    Låter som en härlig upplevelse.
    Du får gärna köpa min rosa i strl 2 om du vill.
    Använd på sin höjd ett par ggr så den är i nyskick, tänkte annars lägga ut den på tradera.
    maila mig am.carlman@gmail.com
    mvh Mona

    SvaraRadera
  4. Septemberflikkan & Jeanette: Det var SÅÅ mumsigt och jag var proppmätt när jag gick därifrån. :)

    SvaraRadera