måndag 15 februari 2010

Kan det vara kopior på gång?

Eller är jag bara för misstänksam? Läs vidare så får vi se vad ni tycker...

Jag surfar runt rätt mkt på olika auktionssiter i Europa. På Trendsales.dk såg jag den här annonsen och vet med mig att jag reagerade på att det stod "ODD MOLLY VINTAGE BUT NEW". För mig en motsägelse i sig för att inte tala om att det vore konstigt att ett såpass gammalt plagg vore helt oanvänt.

Sen surfar jag vidare till tyska Ebay. Där stöter jag på samma plagg, samma foto, samma text. Se här.

Jag är mkt misstänksam och antar att om det handlar om kopior är det bara en tidsfråga innan de dyker upp på Blocket eller Tradera.

Vad tycker ni? Är jag FÖR misstänksam?

8 kommentarer:

  1. Den där första annonsen såg jag i dag och reagerade oxå...skumt!! hoppas verkligen inte att det är fler kopior på väg!!

    SvaraRadera
  2. Kan det inte vara samma säljare som har samma plagg ute på flera sajter?

    SvaraRadera
  3. Den bilden finns/har funnits på tradera med tysk säljare

    SvaraRadera
  4. Har precis som Sofia också sett den på Tradera nyss, exakt samma bild, auktionen gick ut häromdan. Tysk säljare. Om inte kopia så kanske en lurendrejare?? Kram!

    SvaraRadera
  5. Vet inte med just det plagget men det finns ju gamla plagg att få tag i som är helt nya. Tex marengs och någon av buikerna i australien samt greenapple har ju plagg från äldre kollektioner som är nya. Men det där verkar skumt! Kram

    SvaraRadera
  6. Septemberflikkan: Kanske, men är inte det i sig lite konstigt?

    Sofia: Det har jag missat...

    Josanne: Ja, så kan det ju också vara: en lurendrejare.

    Dr Molly: Jo, men det är ju liksom butiker... Jag tycker instinktivt att det är skumt. Men vi får väl se. Jag har ställt en fråga till säljaren på Trendsales om att få se bilder på etiketterna.

    SvaraRadera
  7. Hej,

    Har jämfört mina mollysar fr burn baby burn och ser att märket på armen(bla det blåa som ser ut som en massa stjärnor el hur jag nu ska förklara det är ljusblåa/blåa. Den på trendsales har gult i sina stjärnor!!! Mina har EJ gult!! Misstänkt Kopia tycker jag!!

    Mvh Helena

    SvaraRadera
  8. Helena: Det låter ju väldigt misstänkt! Kan inte du skicka in två bilder till mig så kan jag också jämföra? En bild på etiketten i nacken som visar storleken och sen en på loggan? Det kan ju vara intressant för fler att titta på tänkte jag.
    Du kan maila mig på: mymollyoddities@gmail.com
    /Erika

    SvaraRadera