tisdag 16 februari 2010

Vårens första godingar är här!

Som ni kanske läst i tidigare inlägg kom det ett paket från Amy på Fitts & Company igår. Det här paketet har kommit fram till lilla Sverige på rekord tid. Amy skickade det den 3 februari och i fredags var det framme. 10 dagar alltså. Underbart när det går fort!

I paketet låg två av fyra plagg jag beställt och ohhh vad fina de var! Det ena var jag säker på att jag ville ha direkt, Lovely Knit i Grey, det andra plagget kom till efter att jag ändrat mig, Antidote Frill Tank i White.



Båda plaggen uppfyllde mina förväntningar med råge. Lovely Knit:en var väldigt skön på, och den kommer att vara en stor favorit här. Den gråa färgen var finare i verkligheten tycker jag. Mer distinkt, samt att den drar lite åt brungrått. Snyggt!

Antidote Frill Tank:en tog jag i stl 1 för jag ville att den skulle vara lite mer tajt så den är bekväm att bära under andra plagg. Här har jag den under Lovely Knit:en.



Den gråa Lovely Knit matchade jag också med min älskade bubbelgumsrosa 327 Light Cotton Embroidered och jag gillar det!




Hoppas ni får en härlig tisdag, wherever you are!

13 kommentarer:

  1. Jag tar gärna ett likadant paket tack :)
    så fina saker, vill ha, vill ha...
    Är det billigare att beställa från Fitts & Company?
    Alltså menar tycker du att det lönar sig eller är det för att du inte hittar plaggen i Sverie som du beställer därifrån?

    /Carina

    SvaraRadera
  2. Haha, ja du får väl höra av dig till Amy. :)

    Det blir billigare iom att dollarn står ganska lågt så det är väl främst därför. Och om man inte råkar ut för tullavgifter på paketet sen när de kommer till Sverige så är det en bra affär.

    /Erika

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt! Du har lyckats pricka in de två som jag funderar på nu... :-) Har dock inte bestämt mig till 100% över koftan, skulle vilja prova först... Och dessutom blev det ju en rosa Fonda mitt i allt som jag inte alls hade planerat (fast det ångrar jag *inte*) Kram!

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt! Ser fram emot en likadan kofta från Deep Fling. Ser ut som om jag gjorde rätt val.

    kram

    SvaraRadera
  5. Så fint!! jag kan tänka mig att du är glad :-) Hoppas att de släpper sista släppet snart så att vi slipper gå och vänta :-)
    Ha en fin dag!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  6. superfint!!! Min paket från fitts and company ska va skickad samma dag men har inte kommit så den ligger nog i tullen och väntar... Kramar

    SvaraRadera
  7. Superfint! Jag som hade bestämt mig för att inte investera i ytterligare en Lovely Knit, blir minst sagt sugen..

    Väntar också på paket från Amy som skickades samma dag som ditt men jag har inte sett röken av mitt - luktar tullavgifter.. ajajaj....

    SvaraRadera
  8. Malin: Oh nej! Hoppas att det inte är så!!! Men om det är så, så har nog Amy skrivit ner värdet så att tullen inte blir såååå mkt.

    SvaraRadera
  9. Hej! Superfin lovely knit! En fråga, vad har du för storlek på den? Funderar på om jag ska beställa 1 eller 2 när de släpps här, hur tycker du att den är på? / Maria

    SvaraRadera
  10. Maria: Jag har tagit stl 2 på den och jag tycker att det är perfekt. Inte för löst, inte för tajt.

    SvaraRadera
  11. Hej igen! Ok då kanske man ska ta en tvåa, jag ligger lite mellan storlekarna där. Väntar så på att de ska komma, vill ha! Ha det bra / Maria

    SvaraRadera
  12. Fint! Blir nog en 2:a här med.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad du är fin! :) Kram på dig :)

    SvaraRadera