söndag 28 februari 2010

Hjälp - jag är en koftmissbrukare!


Första steget är ju att erkänna sitt problem, inte sant? ;)

Alltså, jag är GALEN i koftor. Kan någon avprogrammera mig, snällaaaa???

För ett par minuter sen ropade jag hem den här raringen på Tradera. Ja, en kofta. Ännu en kofta kanske jag ska säga... en härligt raring från Vive La Difference som ser ut som en förlaga till Long Mix:en. I en färg jag inte har sen tidigare, med ett fint sidenband. Men ändå... En kofta!

Om jag går in till mitt sovrum och räknar koftorna i garderoben så kommer jag upp i 12 stycken. Hur många koftor kan en människa ha egentligen? Kan man ha för många?

Och är det ngn som vet var den här koftan heter och som kanske till och med har en produktbild?


Nu ska jag titta på femmilens upplösning - inte på fler koftor på Tradera!

13 kommentarer:

  1. Om du hittar en bra avvänjning så kan jag anmäla mig också ;-) GALEN i koftor!! Men det känns alltid som att springer över en ny som jag saknar i garderoben. Slutsatsen är alltså att jag behöver mer garderober, inte färre koftor :-D

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Bina har eller hade, minns inte. Kolla hennes blogg.
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. haha... så sjukt roligt skrivet... och något jag känner igen mig själv i, trots att jag inte har 12 koftor. (bara 4-5 stycken) Men däremot andra plagg som hux flux har dragit in syskon och kusiner i huset. Utan att jag egentligen märkt det...
    Så jag säger som söta smarta Linapina: fler garderober är vad du (och hon, och jag, och säkert många fler än så) behöver, inte färre plagg. Kram!!!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS - den är underbar - min är grå och din ser mer beige/brun ut och jättefin.

    #331 alpaca cardigan fick jag svaret av Odd Mollys HK att den heter och inga produktbilder tyvärr. =(

    Jag har bytt ut mycket i min garderob (no shit) mot just koftor denna vinter så jag förstår mer än väl din böjelse ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Hehehe...man kan inte ha för många koftor. Det finns koftor för varje tillfälle. Och JA vi behöver fler garderober - allihop! :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har inte alls många koftor, men jag ska bygga på min garderob. Däremot har jag massor av blusar...kanske behöver jag också på avvänjning?!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  7. Mabimao: Tack, jag fick ju tom svar från Bina här. :)

    SvaraRadera
  8. Hahaha...ja vi är stora Arsenal fans här i familjen :-) maken drömmer om att åka på match men då får han åka själv, jag flyger nämligen inte längre ;-)
    Ja Söndagen har varit lugn och skön här hos oss :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Haha, koftmissbruk. Ja summan av lasterna är ju konstant så tänk på alla ruskiga missbruk du slipper istället. Vet tyvärr inte vad den heter, men har själv en gosig ulltröja av helt annat snitt från samma kollektion och där finns också det härliga blå sidenbandet med. Perfekt för att matcha med blåa plagg! Jag ägde inte en enda OM kofta i augusti, köpte en och sen har de rasat in... så, ja, nån slags beroende är det nog här också!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Man kan aldrig ha för många koftor och uppenbarligen kan man ha flera än du. Jag vågar inte räkna hur många jag har men jag skulle definitivt behöva en walkincloset för mina garderober bågnar.

    SvaraRadera
  11. Nena: Oh, tack för de uppmuntrande orden! Den visdomen om att summan är konstant hade jag inte hört förut. :) Och vad kul att det finns en liknande tröja. Jag tycker att det känns mer o mer intressant att gräva i guldgruvan = de äldre kollektionerna...

    SvaraRadera
  12. Jaha ja. 12 koftor var många sa du...Det får ju faktiskt min samling att framstå som helt galen. Jag har en garderob med enbart koftor i. Vet inte hur många det är, har aldrig vågat räkna....Men en sak är säker. Man kan aldrig ha för många koftor! ;)

    "Koft-junkie"

    SvaraRadera
  13. "Koft-junkie": Nämen, vad underbart! En hel garderob m koftor! :) Och vad skönt att jag inte är SÅÅÅ galen dårå (med tanke på att ca 5 fler koftor är på väg in).
    :D

    SvaraRadera