måndag 22 februari 2010

En ny familjemedlem!

Låt mig presentera Elton, 3 år, brun dvärgpudel!

Elton flyttade in hos mig och Mikael i lördags och är bara SÅÅÅ söt. Vi har längtat efter hund jättelänge men eftersom vi båda jobbar heltid så har vi inte velat skaffa ngn innan vi visste att vi kunde ha hunden hos dagmatte. I förra veckan hittatde vi en rar hundälskande kvinna som gärna ville vara dagmatte till Elton. Så då var saken biff.


Det är underbart med en ny familjemedlem och dessutom en sån är så söt och mysig. Han busar gärna och sen blir han trött o vill allra helst ligga i famnen o sova eller näst bäst, precis dikt an. Både jag och Mikael är helt sålda på denna gulleplutt - inte så konstigt va?


13 kommentarer:

  1. han är ju bedårande söt!
    Så bra ni hittat dagmatte, är inte så lätt alltid.

    kram

    SvaraRadera
  2. oj så fin! Nu lär ni ha fullt upp!

    Du det ligger ett paket här och väntar på dig(-; Hoppas du blir nöjd!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Fengxumamma: Nej, vi har haft tur att vi hittade en dagmatte så snart! :)

    Dr Molly: Just ja! Jag ska ordna med betalningen ikväll (har dosan hemma) men du kommer att se den direkt eftersom vi har samma bank. :)

    Linaplina: Det är urmysigt! Han ligger nu o snusar här brevid mig.

    SvaraRadera
  4. vilken sötnos...förstår att ni är sålda!

    Kram från mig

    SvaraRadera
  5. Vovvar är det bästa som finns - grattis till en underbar nu familjemedlem =)

    /Carina

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt med en ny familjemedlem!

    kram

    SvaraRadera
  7. Mys! Själv är jag uppväxt med en pudel, svart av mellan storleken. Fantastisk hund......och hårar ju inte!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  8. Men grattis till denna underbara nya familjemedelem :0)

    Jag har sköljt upp Chrysalisen nu och resutlatet kan du se i bloggen :0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  9. Hejsan
    Du vann tävlingen hos mig om en väska från Mimmilo. Maila mig din adress + ösnkad färg till malin-agren@comhem.se /kram Malin

    SvaraRadera
  10. Åh, så härligt. Jag o min sambo vill också skaffe en liten hund, men vi har också heltidsjobb båda...Känns så svårt o hitta ett hunddagis som man vet fungerar, men dagmatte är ju ett bra alternativ. Ska komma ihåg det när det blir dags för oss :-)

    SvaraRadera
  11. Tack för era rara kommentarer allihopa! Elton är ljuvlig och ligger här och snusar brevid mig, nu igen. :)

    SvaraRadera