tisdag 23 februari 2010

Odd Molly + blogg = sant!

Jag såg hos Mollie att Odd Molly startat en blogg. Jag kan tänka mig att detta är ett led i den satsning på en egen webshop samt konceptbutiker som Odd Molly har på gång.

Det ska bli väldigt intressant att se hur de tänkt använda bloggen. Ska det vara en kanal för kontakt med kunderna, ett sätt att föra dialog? Eller ska det vara en ren informationsblogg, ett sätt att nå ut i cyberrymden och stärka sitt varumärke, en monolog? Vilka som kommer att blogga ska också bli intressant!

Det är ju en trend från flera håll nu att företag har både bloggar, twittersidor samt facebookgrupper. Ofta kan jag tycka att det är rätt innehållslöst och att företagen inte "comittar" sig till att verkligen använda dessa kanaler som en möjlighet till dialog. Hur det blir med Odd Mollys blogg får vi väl se.

En förhoppning från min sida är att detta är ett sätt att komma i kontakt med sina kunder. De som troget följer märket från säsong till säsong, men även för de som är nyfikna på Odd Molly och det de står för. Odd Mollys kundkrets är mkt trogen, och jag är helt säker på att den också har ngt att tillföra. Och med tanke på den senaste tidens kvalitetsbrister upplever jag att det finns ett behov att få information från Odd Molly om varför sånt inträffar och hur de ser på det. Hittills har det mest handlat om att godkänna reklamationer men inte så mycket mer har kommit av allt ståhej kring detta. Via en blogg kan Odd Molly nå ut till stora skaror av kunder och intressenter som behöver information, samtidigt som dessa har en kanal dit de kan vända sig med frågor, funderingar, förslag etc.

Hur det än blir så är det spännande!

Eller vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Ja det låter väl spännande med en blogg! då kanske man kan få info där som är korrekt och så behöver man inte gå och undra när "släppen" blir och så!
    Jag har en 2:a i remixen och den är rymlig så att gå ner en storlek funkar helt klart! Ja det ska bli så kul med ett nytt jobb fast lite nervös är jag allt :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har de ändrat sig alltså? Läste för inte så länge sedan att de haft en blogg men lagt ner den då de kände att den "gjort sitt". Dvs att det mediet inte var lika hett längre.

    Vad kan de ge oss då? Lätt hänt att det bara blir en releaseblogg, utan dialog. Eller bara med de som pratar om det som de vill...inte kvalitetsbrister t.ex.

    SvaraRadera
  3. Jag tror jeansen finns att köpa i deras webbshoppar. Hur det ser ut i vanlig butik vet jag inte ännu. Tänkte leta efter Diesel jeansen i vanlig butik. Känns som om jeans är något man inte vågar köpa via webben, inte jag iallafall.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja,det ska bli intressant att se vad det blir av det... Första inlägget avslöjade inte så mycket om inriktningen, kändes lite jaha.... Fina ord utan alltför mycket innehåll. Men vi får väl se vad de gör av det!
    Kram

    SvaraRadera