måndag 29 mars 2010

Det största paketet ngnsin...

...kommer ifrån HM Home. Det är stort som en flyttkartong kan jag meddela!

Idag tänkte jag hämta hem paketet när jag var på väg hem från jobbet och när jag kom till postombudet så frågade han vilken adress jag bodde på. Lite konstig fråga tyckte jag men jag svarade (det står ju på adresslappen!!!).

Hans nästa fråga var om jag inte hade med mig pojkvännen som bärhjälp. Och det hade jag ju inte och även denna fråga tyckte jag var konstig. Sen släpade han fram det största HM-paket jag ngnsin sett och då förstod jag. Jag kunde ju aldrig ana att det var såhär stort! Det var även det största postombudet sett och vi fick i alla fall ett gott skratt där i butiken. Sen gick jag hem för att hämta mannen men han tyckte han kunde ta det själv. Gärna för mig. Han gick iväg och kom tillbaka en stund senare och gissa om han flåsade. :D

I paketet låg ett överkast, fyra kuddar, en sängkappa och nya fina lakan i lin. Så här ser bäddningen ut. Inte så dumt va? (Ignorera klädhögen i hörnet och mannens stökiga sängbord).



Men nu ska jag in i sovrummet och riva upp allt det där o krypa ner.
Hörs imorgon - kram på er alla godingar!

6 kommentarer:

  1. hihi, försökt han ragga på dig minnsann=)?
    Fint det blev!

    SvaraRadera
  2. Filippa: haha, nej, det tror jag inte. han vet att jag är gift. :) men han hade bra roligt åt att jag tänkt ta med paketet under armen.

    SvaraRadera
  3. Åh...precis som jag funderat att köpa. Än så länge har jag skickat efter linnebäddset i vitt men har haft ögonen länge på det där överkastet.

    Snälla berätta lite om det, är du nöjd? Drar det åt sig damm? Just det sista är jag orolig för men det verkar ju vara bra bra material i täcket.

    Påskkramar från Bergslagen!

    SvaraRadera
  4. Maria: Linnesetet kan jag verkligen rekommendera. Underbart att sova i, svalt o skönt! Överkastet känns väldigt gediget och jag gillar verkligen färger. Den är lite FÖR rosa liksom. Har inte märkt att den skulle dra till sig damm och den "känns" inte statisk utan bara underbart mjuk o skön.

    Påskkramar från en som besöker Bergslagen då o då! :)

    SvaraRadera
  5. Aha...låter bra, det blir nog ett inköp på det där överkastet. =)

    Nyss hemkommen från en tripp till Nora och stadens Mollybutik men kammade hem zip zero nada...men jag lyckades i alla fall prova lite så jag vet vilken storlek jag ska ha om jag klickar hem något på nätet sen. Dock fanns inte sparkly remix i dark powder som jag letar efter.....men men jag hittar den nog så småningom *optimist*

    Andra Påskkramen i dag!

    SvaraRadera