tisdag 9 mars 2010

Odd Mollys miljöarbete - svar från HK & fortsatta frågor

Jag skickade ju ett mail till Odd Mollys huvudkontor igår med lite frågor kring miljötänket för materialval, produktion, transporter etc.

Redan idag fick jag ett svar från en rar tjej som heter Åsa som informerade att det finns ekologisk bomull i de här två plaggen #238 Secrets tank och #239 Secrets Longsleeve. Det framgick inte om det var bara ekologisk bomull eller om en del av bomullen var ekologisk, men hur det än är så var det en rolig nyhet! Och kanske till och med ett köpargument?!

Jag kände i alla fall att jag ville veta ännu mer så jag skickade vidare mina frågor till Odd Mollys produktionschef och hoppas på att få en lite mer översiktlig bild av tankar och visioner kring det här. Rapporterar här sen när jag fått mer info.

Men so far so good i alla fall!

5 kommentarer:

  1. Härligt! Jag skulle vilja veta varför man infört päls som är så kontroversiellt.

    SvaraRadera
  2. Intressant. Bra att de svarade och inom så kort tid. Finns företag som aldrig svarar tråkigt nog.
    Kram

    SvaraRadera
  3. naimiez: fast de har haft päls redan innan, men inte i samma utsräckning som det kommer till hösten. jag tänkte fråga om det också, men allt i sinom tid. :)

    jeanette: ja, absolut toppen att de svarade så snabbt!

    SvaraRadera
  4. Det var en nyhet! Konstigt att OM inte använder det som försäljningsargument!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Linaplina: Ja, det tycker jag också!

    SvaraRadera