onsdag 3 mars 2010

Velour Love Dress från ChillNorway

Tänk att falla så pladask som jag och många med mig gjort för ChillNorway. Dessa underbart fina, avslappnade, sköna, snygga, söta och vackra plagg. Jag lyckades hålla mig i några dagar, och igår beställde jag nästan från en dansk webbshop men lackade ur i kassan när jag såg att de skulle lägga på en saftig kortavgift på mitt köp. Vad besviken jag var! Men sen var det en rar tjej som har bloggen Black White Lovely som tipsade om en butik som hade min hett önskade Velour Love Dress. Så dit styrde jag kosan efter jobbet igår. Ett tag tänkte jag att det måste vara fel men när jag frågade så åkte en kartong med fina ChillNorway-plagg fram och jag höll min goding i händerna. Och så klart köpte jag den direkt!


Väl hemma plågade jag mig med att prova och fotografera min #504 Great Day Tunic samt mina Trensalesköp först. Men sen var det dags att dra på det här plagget för första gången Ja, jag köpte den oprovad - tänkte att det går att sälja vidare om den inte skulle passa alls. Men se, det gjorde den - och som den passade!

Titta vad fin den är! En underbar ljusgrön färg, fina puffärmar, ett roligt knytband i halsen, söta applikationer och broderier och en perfekt längd. Det här kommer att bli ett högt älskat hemmaplagg och till sommaren kommer det att vara min "dra på sig när man ska till Vitabergsparken"-klänning. Jag har den i storlek S och hade inte kunna ha mindre om jag ska få plats med mina höfter.

Här ser ni en lite bättre (om än lite suddig) bild på överdelen. Jag gillar verkligen det roliga knytbandet i halsen och spetsen som finns runt hela halsringningen. De söta puffärmarna gör att dressen känns än mer kvinnlig.

Här är fler detaljbilder på min Velour Love Dress i Green. Klicka på bilderna så blir de större.





Nu ska jag mysa med min norska raring i soffan.

Kramar från mig!

23 kommentarer:

  1. Vilken söting! Har än så länge lyckats hålla mig. Den vita spetsblusen kanske om jag hittar den, men annars lite för sött för mig. Som TUR är hahah Kram

    SvaraRadera
  2. Åh..nu till den stora frågan: Vilken butik??!! :)

    Den är superfin!!! Hihi jag väntar på 2 paket från olika håll med Chill :)) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Åh så fin! jag älskar grönt så det hade inte gjort ont med en sån i garderoben ;-) jag har ännu inte lagt ner någon energi på att försöka få tag på något plagg från Chill, vill helst köpa från Sverige men det är inte det lättaste!
    Ha en fin kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Sannibus: Ja, den vita blusen är bedårande!

    Sara: Jag mailar dig...

    Peggy: Det är verkligen en underbar grön färg och den är så bekväm. :)

    SvaraRadera
  5. Åh en till här som älskar grönt! Den var jättefin på dig. Förstår att du är mer än nöjd.

    Så härlig din systerdotter verkar vara. :) Ja, man kan ju undra om tandfen har en bank. :) hahahaha

    Kram

    SvaraRadera
  6. oj så fin så man får ont i magen! Jag VILL också ha en sån. Men nu får det räcka för ett tag! Men om du någonsin tröttnar på den så sänd mig en tanke (; Kramar

    SvaraRadera
  7. Vadå? Är det hemligt vilken butik det var? Skulle också gärna vilja veta....

    SvaraRadera
  8. Anna: Nej, det är inte hemligt men eftersom den butiken inte vill bli nerringda av folk (de skulle egentligen bara förmedla plaggen vidare) så vill jag inte lägga ut den informationen på bloggen. De skickar inte heller, så ifall du inte bor i Sthlm så funkar det inte. Men om du gör det så kan du maila mig så skickar jag informationen till dig.

    SvaraRadera
  9. Åh där är ju den som jag såg på Olgas men som är slut. Jättefin på dig! Och eftersom du och jag bor i samma stad så undrar jag såklart var den fanns? Please maila mig.

    kram

    SvaraRadera
  10. Ok! Ja, jag bor på Södermalm. Är dock på jakt efter en helt annan CN-modell än den du köpte.

    SvaraRadera
  11. Anna: Ok, då finns den nog inte där. Det vara bara samma modell som jag köpte. Hoppas att du hittar den på annat håll!

    SvaraRadera
  12. Bor i Sthlm, kan du maila butikens namn till mig på mialiljestrand@hotmail.com så är du superdupersnäll:-)

    SvaraRadera
  13. Fiiiin!
    Vad kostade den?
    Jag bor inte i sthlm, men kan kanske skaffa bulvan.....
    Kan du maila mig med?
    mia.osterberg@swipnet.se
    Mia

    SvaraRadera
  14. Jag bor i Uppsala, ska till Stockholm i helgen, skulle bli jätteglad om du vill mejla mig också...
    pianoskolan.uppsala@telia.com
    MVH/Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Jag vill också ha! Finns den i några andra färger och vad kostar den?

    SvaraRadera
  16. Super fint! Grönt e skönt helt klart. :)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Susanna: Vad jag vet finns den i grönt o hallonrött. Men kolla på deras hemsida för säkerhetskull!

    SvaraRadera
  18. Tack för infon! Den gröna är verkligen underbar!

    SvaraRadera
  19. Var finns butiken???? Jag bor ju inte i city men kanske bulvaner finns...:-)

    Maila mig! Jag vill så gärna ha den klänningen: hade en rosa undanlagd men med dubbel moms, tull etc så blev den tyvärr orimligt dyr så jag fick avstå....snyft.
    Hallonrött? Hm, jag har ju hört rosa och grönt...men men.

    fiasdesign@live.se

    SvaraRadera
  20. Oh så läcker den var, Chillnorway tror jag kommer stort framöver.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  21. Hej. Oj vad roligt med en butik som har dem i Stockholm. Jag skulle också vilja veta vilken butik det är.
    elinor-99@hotmail.com
    MVH
    Elinor

    SvaraRadera
  22. Hej, jag ska ned till min syster i Stockholm på måndag, och då ska det plöjas Mollybutiker :) Skulle såååå gärna vilja veta nån butik som säljer Chillnorway också! Vill du berätta det för mig? Mvh Charlotte

    SvaraRadera
  23. CHILL NORWAY kommer till hösten att säljas hos Fröken P. i Enskede som får in höstkollektionen i början av september.
    Anmäl dig på nyhetsbrev hos www.frokenp.se så meddelar vi när hemma.

    SvaraRadera