onsdag 10 mars 2010

Provning av Prarie-serien!

Jag var på Åhléns City på lunchen och passade på att prova tre plagg ur vårens Prarie-serie. Ha överseende med att bilderna inte har perfekt kvalité då de är tagna med mobilen. Och dessutom så ville jag prova den gröna varianten men eftersom den inte fanns så blev det chalk och blue. Klicka på bilderna så blir de större.

#269 Prarie Strap Tunic i Chalk - den här provade jag i vitt och det är även den här jag vill ha fast i lite green. Storleken är min vanliga 2:a. på produktbilderna och det här fotot ser broderierna röda ut men det är ganska mkt cerist vilket syns när man synar den live. Synd tycker jag för jag gillar hur det ser ut på bild. Dessutom ser jag nu att jag glömt knäppa knappen som finns i urringningen. :) Det finns ett band under bysten som man kan justera utifrån hur mkt man vill att den ska sitta åt. Den här modellen ÄLSKAR jag och kommer att åka iväg till en butik i närheten i helgen o köpa den i grönt. Jag tror att den kommer att vara ett älskat sommarplagg.

#270 Prarie Blouse i Blue - Den här blusen har tyckte jag om redan då jag såg produktbilderna första gången så det var roligt att prova den. Jag tycker att blusen har en skärning som gör att den är väldigt smickrande för figuren och om man tycker att den är för kort går det enkelt att förlänga den med ett linne eller spoiler. Jag provar den här i min vanliga stl 2. Den här har också ett band under bysten så det går att reglera hur "tight" den sitter.

#271 Prairie l/s Dress i Chalk - Den här hade jag inte fastnat för alls sen jag såg produktbilderna men jag ryckte med den in i provhytten eftersom den hängde där mitt framför näsan på mig. Jag provar den i stl 2 och det är perfekt på mig. Jag gillar att den här är längre, då syns det hur fint tyget faller. Men här är det samma sak att det är rätt mkt cerist i broderierna och inte så mkt rött som jag trodde. Jag tyckte väldigt mkt om den här också, men den är rätt dyr och kommer nog inte flytta in hos mig i närtid.
Jag måste säga att det var väldigt roligt att prova o fota litegrann, och efter att ha provat tre plagg konstaterade jag att jag verkligen beundrar Katinka som provar så otroligt många plagg och sen visar i dem sin blogg. Jag var helt slut efter de här tre, haha!

Nu ska jag ta och virka lite. Dags att öva på halvstolpar och stolpar! :)

8 kommentarer:

  1. Ojojoj vad snygga dom var på dig!!
    prarie blouse vill jag supergärna ha, men den är ju en liten dyring så får avvakta lite..
    Har shoppat FÖR mycket på sistone!
    Köpte mina vita på Laredute när det hade en 50% rabattkod :D MEN! Prova i butik först för de är lite snurriga i strlk. Jag har 40 i mina och har alltid 41 annars. Kram

    SvaraRadera
  2. jag saknar forfarande min beställda prairie dress i blått som jag avbeställde. Den lär ju inte gå att hitta på rean i heller. Men det var för dyr):

    Superfin var du i alla i alla fall!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Prairie strap tunic i grönt skulle jag också vilja ha. Synd att serien är så attans dyr bara!

    SvaraRadera
  4. L O V E den första kan jag säga, i grönt måste den vara som en karamell!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  5. Haha... ja, det är lite av ett trixigt jobb att prova. Titta på den gröna hos mig nu. Underbar! Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin du är i alla tre modellerna. Jag vill gärna ha Prairie strap tunic i svart men den är slut i min storlek hos Ajabaja. Har inte hittat den i någon annan webbutik, synd!

    SvaraRadera
  7. Hej. Jag är en mamma som älskar att sy och funderar på att sy egna barnkläder och hålla lite homepartys. Behöver dock lite råd angående tyger och stilar och har nu lagt upp två plagg i min blogg. Önskar kommentarer från modeintresserade. Gärna som själva har barn. Titta gärna in. Genom att kommentera är ni med i en tävling om att vinna ett barnplagg. Välkommen in!

    SvaraRadera
  8. Gahaa vad snygga på dig. Det var ju inte direkt så jag såg ut i dem ;-)

    SvaraRadera