måndag 1 mars 2010

Kvällens Molly & min Chrysalis Wrap

Nyss hemkommen från jobbet via postombudet där tre paket väntade på mig och tre hade visst landat hos ett annat postombud av ngn anledning. Nåja, inga problem för båda ombuden ligger in om 300 meters avstånd från hemmet. :) De andra tre hämtar jag lite senare ikväll bara.

I ett av paketen låg min hett efterlängtade Chrysalis Wrap - Dark Cherry. Av någon outgrundlig anledning beställde jag den i stl 1 först, och det var ju så klart för litet. Så jag skickade tillbaka den. Och gjorde ngt fel så det tog över en vecka innan returen nådde Charlotte Göteborg. De är verkligen toppen på den butiken och tog på sig att spåra returpaketet och kontakta posten o allt sånt. Uppskattas kan jag säga! Och jag kommer att handla så mkt som möjligt därifrån i fortsättningen.

Så här fin var min första Chrysalis då. Den har ju helt fantastiska detaljer och det är så fint med det matta sidenet, spetsarna, mönstret, passformen... ja, allt! Efter rapporter om kvalitetsbrister på denna så granskade jag den mkt noggrannt och till min stora stora glädje hittade jag inget knasigt. Så den blir kvar.

Just nu är jag för trött för att orka prova en massa kombos men den kommer ju att vara ett av mina finaste och mest älskade mollyplagg. Men jag inser att jag måste "våga" använda den så att den inte bara blir hängande i garderoben. Så vi får se om det blir premiär redan imorgon?!


Sen hoppade jag i kvällsmysmollysarna! Bekvämlighet är definitivt ledordet för en hemmamåndag. :) Jag fullkomligen älskar dessa Velour Pants i cerise från Flow Feathers-kollektionen som jag fyndade på Tradera. De är SÅÅÅ sköna. Skönaste velouren jag haft på mig. Så nu förstår jag varför alla är så galna i t ex Fondan. :)



Everyday Short Cardigan - Blue
Antidote Frill Tank- White
Velour Pant - Cerise
Ballerinatofflor - Sheperd

Nu blir det måndagsgourmetmiddag: Fiskpinnar! :D

Ha en skön måndagkväll, alla bästaste mollytjejer!

9 kommentarer:

  1. Grymt snyggt! Älskar den wrappen, hade inte tackat nej till en sån=)! Är den liten i storlek tycker du? kan vara bra att veta...! Ja charlotte GBG beställde ja från förra veckan, det tog en dag, tycker oxå de var kanon!

    SvaraRadera
  2. Sjävklart var det någon som hann knipa klänningen före mig. Lämnade bud men när jag nu loggar in är det någon annan svensk tjej som bjudit över och säljaren fanns där direkt och godkände. Det verkar aldrig som att denna klänning ska bli min :-(

    SvaraRadera
  3. Upptäckte ett fel på min chrysalis wrap idag...spetsen hade gått sönder på ett ställe i ryggen och jag har inte ens använt den! Som tur var hade de en i stl 2 kvar där jag köpte den...hoppas nu att den är okej och i rätt färg...har ringt dem, men tjejen lät lite virrig så jag är inte helt säker. Men det blir en reklamation oavsett.
    /Fia

    SvaraRadera
  4. Åh vad fin du är din! jag ser ju ut som ett fläsko i min om man jfr dig och OM-holic ju!
    Men det är en fin rackare så det struntar jag i, jag får helt enkeltinte ha den på mig om vi ses o ni har era på er! ;-)

    Stor kram på dig!

    Strumpor införskaffade?

    SvaraRadera
  5. Ha ha!
    Strumpor fr Lindex eller Wrap fr Odd Molly? Nu ska vi se vad som är vikigast.... *tänker*
    Japp! du gjorde en bra prioritering där!
    :-D
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag har kikat på wrapen så många gånger, men det är nog ett litet för fint plagg för mig. Men jag suktar och drömmer!! Du är kalassnygg i din i alla fall.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  7. Den wrappen är så fin! Och jag håller med dig, Odd Mollys velour är underbar /Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Erika, Du är ljuvlig i din wrap! Visst är man nöjd som har köpt denna....kommer att ta slut när som helst...det är ju inte så många butiker som tagit in denna.
    Evalena: du är så vacker i din så, det är ju det som är roligt att OM passar så många olika kroppstyper ( t om mig med min JLO rumpa).
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  9. Chrysalis är supersnygg, har den själv och gillar den jättemycket och jag tycker den funkar både vardag och fest.
    Den sitter jättesnyggt på dig så jag förstår att du är nöjd!!
    Kram Ina

    SvaraRadera